Subscribe News Feed Subscribe Comments

cakap-cakap lailatul qadr

banyak cakap2 yang aku dengar pasal malam lailatul qadr. pensyarah aku pon ade juga sebut pasal malam tu akan berlaku pada malam 27 ramadhan (malam tadi). tadi aku ada surfing pasal lailatul qadr ni. ada pendapat mengatakan malam tu dah lepas. ia berlaku pada malam 23. sejauh mana kesahihan antara dua pendapat ini aku tak tahu.

dan ada satu artikel aku baru jumpa pasal kejadian malam lailatul qadr. ia berkenaan 'tips' untuk mencari malam tersebut.

antara isi2 artikel tersebut..

petua oleh imam ghazali dan lain-lain ulama’ untuk cari mencari malam lailatul qadar jika awal ramadhan jatuh pada hari:

i) ahad atau rabu – malam qadar dijangka berlaku pada malam 29 ramadhan

ii) isnin - malam qadar dijangka berlaku pada malam 21 ramadhan

iii) selasa atau jumaat - malam qadar dijangka berlaku pada malam 27 ramadhan

iv) khamis- malam qadar dijangka berlaku pada malam 25 ramadhan

v) sabtu - malam qadar dijangka berlaku pada malam 23 ramadhan

dan ianya telah diakui sendiri oleh sheikh abu hassan, since beliau start baligh, beliau sentiasa dapat menghidupkan lailatul qadar pada malam yang tepat mengikut petua diatas

pada aku hanya siapa yang beruntung saja dapat jumpa malam lailatul qadr. aku pon masih mencari malam yang menjanjikan pahala yang berlipat ganda. sama2 kita mencari nya

0 0comments:

 
TNB | Distributed by Deluxe Templates